Sunday, August 13, 2006

Hmm..hidup balik nampaknya..

Lama dah tak bercara dengan politik secara penulisan dan lakaran..namun tak pernah lekang mengikuti perkembangan menerusi internet dan akhbar. Sekarang hanya tersenyum melihat dua ekor gajah pujaan sedang bertarung menerusi media. Balas tembakan secara jarak jauh. Harghh...dan aku jadi pelik bila tak semena-mena pulak si Khairy melepaskan saham dalam syarikatnya ECM Libra Avenue..apa dah jadi? Kalau betul pinjam kenapa pulak nak berundur...ka duit dari sumber lain??
Rumah tangga UMNO dah macam rumah madu tiga...berantakan..tahniah..semoga hancur dan terus berkecai!"
Hmm..(senyum sendiri tengok webmaster Tranung letak balik link site kat tepi..) panggilan untuk berkhidmat..anyway..thanks..I'm on...!!

1 Comments:

At 8:06 AM, Blogger Master Chief said...

teruskan kejahilan kau terhadap keperluan dan kepentingan BI, dan teruskan membandingkan negara2 yang 1 bangsa ... seperti Jepun,Korea berbanding negara berbilang bangsa dalam penggunaan BI.

Lagi 10 -15 tahun, anak2 kau masuk U, keluar U, dan masuk temuduga, gagal dalam temuduga sebab penguatkuasaan BI lemah, padan muka.

Bila berlakunya proses International Arbitration seperti Kes Batu Putih, dimana peguam2 dari Singapore mahir BI, mahir undang2 antarabangsa...dan PTD2...dari Wisma Putra hanya tau I,You,Sorry, Go Back, Thank You dan sebab kejahilan mereka dalam penguatkuasaan BI dan ilmu yang terdapat dalam BI, baru nak sedar...dah terlambat.

Kenapa pada tahun 60-an dan awal 70-an, hampir semua matapelajaran dalam BI, termasuk Geography, siap belajar script Romeo & Juliet lagi...ok jek. Anak orang kampung pun masuk sekolah Inggeris dan pinggirkan sekolah2 aliran Melayu.

Bukan Melayu, India dan Cina...tidak pula membantah, malah mereka suka Melayu membantah dan memperbodohkan diri mereka. Hakikatnya, dalam sektor swasta, syarikat2 Multinational, bilangan Melayu boleh dikira dengan jari.

Hanya dalam sektor kerajaan dan GLC, diamana rata2nya pengurusan Melayu...pembudayaan kerja Melayu...yang lemah, lembab...ha situ senang anak2 Melayu lulus temuduga sebab yang interview boleh cakap Melayu, cakap loghat Kelantan, Ganu, Perak etc.

Bila masuk dalam arus professionalisma MNC, Melayu kurang.

Teruskan kejahilan ko, teruskan buat perbandingan, sebab yang akan merana adalah anak2 ko...lambat lagi pun.

Bila saya interview candidate, mengikut guideline dan policy syarikat MNC 'Fair opportunity for all', candidate Melayu yang paling kurang apply, dan yang apply, penguatkuasaan lemah, pembacaannya lemah.

You're a teacher, you're not connected to the real world, to the industry, I go beyond our borders, my contacts and business is global, so I see what you don't see.

Focus on your job, teach and teach well. Else, go find another profession as you're not equip for this task.

 

Post a Comment

<< Home